Vilken dag...!

Vädret är ju inte så mycket att göra något åt men lite mysigt är det faktiskt, att vara hemma och mysa med tända ljus o hela kittet. Vi åkte iallafall till Busfabriken idag PREMIÄR! Orkade dock inte med tre timmar men vi hann med allt ändå.

Kul va det!

Jag & Maximillian i den jättesnabba (?) rutchkanan

-"Cykla , mamma CYKLA!"

-"Maximillian; du hoppar ur bild...."

...så, det va bättre!

MOGET! =D

Vilken lycka, det fanns ett "bollrum" där prinsen glänste!

Dom stora killarna viskade till varandra : -"Ta det lugnt med tjejen nu grabbar." TJEJER KAN! =D 
                                           
(kanske dags att klippa hans hår...?)


Maximillian somnade belåten när vi kom hem och det dröjde inte länge innan familjen TAIKON kom! Äntligen fick vi träffas. Alla i familjen Taikon har ett namn : Macke, Johanna och deras underbara dotter Alwa!
Dom va hos oss för ganska exakt ett år sedan och skoja om Alwa hade växt:
   Alwa liten       Alwa stor

Hon är så söt och hon prata o prata o prata o prata! Helt bedårande! Och bäst av allt (?) : Maximillian fick känna på hur det känns att få lite stryk . Hon visste vad hon ville, och inte ville! =D Pussas på hennes villkor! HELT RÄTT!

Vi har så trevligt när vi ses så nu får vi skärpa till oss! Och barnen lekte jättebra med varandra, kanhända att Maximillian lärde henne ett o annan bus i smyg. Alwa ska nämligen börja på dagis imorgon! Men jag säger bara två ord : Inga problem. Killarna lär väl slåss om henne förstås...och det kan ju bli ett problem...men det är ju deras problem...

Hon charmar alla...

Tvingade Magnus att ta en bild där båda två  va med på samma bild, ej bakifrån!  GODKÄND!

Simba är där bakom, under , någonstans...tycker mig skymta en tass

Detta va för kallt tyckte alla utom Alwa o Maximillian som inte ville gå in. Det ville vi.... =D

Som sagt hoppas verkligen vi ses snart igen!

Imorgon ska vi ut på havet, vilken tur att det inte blåser...BRRRRR
Men jag tar med mig kameran! ALLTID! (shit, bara för det glömmer jag den...)

Nu ska jag mysa med Maximillian innan han ska sova och vi ska grilla! Me and my Magnus! Som förresten gav mig en helkroppsmassage igår som semesterpresent! Vilken kille va! Ska försöka tigga till mig en till idag men har en känsla av att jag får vänta ett helt år...

Kram S



 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Heeeej! Taikonmamman här!Fina bilder på de små trollen!=)

Har läst i din blogg nu och DU SKRIVER SÅ BRA SANDRA!medryckande, I like! Du är så kreativ och bra på att formulera dig (och det var du redan på mellan/högstadiet vill jag minnas)



Tack för idag, så otroligt kul att träffas och så roligt att Alwa trivdes så bra, hon kände sig som hemma tror jag!=)



Som vi ALLTID säger-detta måste vi göra oftare!=)



Ta hand om dig vännen!



Kram!

2008-08-05 @ 21:02:56
Postat av: Johanna

Glömde skriva att Maximillian är en riktig liten guldklimp! =)SÅ SÖT med de där härliga bruna ögonen och det blonda rufsiga håret! <3

2008-08-05 @ 21:05:00
Postat av: Angelica

2008-08-06 @ 08:48:16
Postat av: Angelica

Blev något fel i första inlägget, skulle bara säga vilka fina bilder, maximillian ser så vuxen ut, vilken sötnoos. Oj så stor alwa blivit, såå söt hon är...

2008-08-06 @ 08:50:51
URL: http://filippasmamma.blogg.se/
Postat av: Anneli

Undrar vem som har roligast i rutschbanan.

2008-08-07 @ 20:03:48
URL: http://litencajsa.blogg.se/
Postat av: carro

joo d fanns ju endel att uppdatera sig om :)

Hoppas allt är bra med er?

Jätte fina bilder på "tjejen" :) hihih.. han är så söt. Men du vi får ses nån da o kolla bilder o så.. Just nu är ja hemma från jobbet o är sjuk :( kräktes i morse.. blä. men känner mig bättre nu, så vi får höras av puss på dej.

2008-08-11 @ 13:44:02
URL: http://carolinespetz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0