Våra dagar i bilder

Vilket lyx! Magnus har varit ledig fredag, lördag, söndag och är även ledig idag o imorn! Vi skulle ju ha en underbar helg HELA FAMILJEN! Det börja ju bra iallafall...

I fredags åkte vi till badhuset här i Skärblacka, jag har ju längtat såå efter att få visa upp min hängiga, blekfisa kropp (som verkar ha ett eget liv) eller rättare sagt INTE! Men jag har ju införskaffat mig en baddräkt, som förövrigt är alldeles för liten, men den håller det mesta av hänget på plats! =) Nog talat om det, badhuset va toppen, Magnus o jag hoppa o åkte rutchkana, PRECIS som det ska va! Molly låg i vagnen så snällt o Maximillian stod med vatten upp till knäna (MAX) o sa till oss vad vi skulle göra! =) SKÖNT ATT SIMMA VA DET KAN JAG LOVA! Så om nån vill hänga på RING MIG! Sola 25 min + bad för 45:-! Helt okej för mig!







Lördagen tillbringade vi i Linköping. Det va öppet hus på en ny Brandstation plus att vi besökte Malmen (Magnus förra jobb) där det va flyguppvisning och lite annat....Maximillian va i himlen! Brandbilar, ambulanser, flygplan, helikoptrar men roligast av allt va nog POLISBILEN som stod parkerad en bra bit ifrån all uppståndelse.

"- PAPPA, JAG VILL SITTA I DEN!"

Jaa, det är väl bättre att han sitter i den nu o inte när han blir tonåring sen...















 

Familjen Stenqvist kom också till Malmen, Martin "jobba" (förlåt) så Linda, Ella o Martins föräldrar höll oss sällskap under flyguppvisningen. Ella bara ÄLSKAR Magnus (ironi) och vill inget hellre än att han ska lyfta upp henne (ironi igen). Men trots att flickstackarn va stel som en pinne (helt sant) så lyckades jag få ett kort där det iallafall ser ut som hon trivs...eller...? Ser ni blicken hon ger Martin : Pappa, om du inte hämtar mig nu så kommer jag doppa din tandborste i toaletten och jag säger inte vilken dag!  =)





Annars har helgen flytit på, lira badminton i går och det är så grymt roligt ! Blev lite förlite stretching bara...kände jag när jag vakna i morse o halta in i duschen.... (JA, tycker ALLTID synd om mig själv när jag har ont någonstans, är ju ingen annan som gör det...) haha

Sen blev det en tripp till Maxi med syster o bror, en sväng till Angelicas hus som förövrigt kommer bli så himla bra och dagen avslutades med Sylvia på Bollis. 2-0! Maximillian försökte lura in Filippa på plan men det gick hon inte på haha

Okej har en kommentar a´la Maximillian:

Magnus läste godnattsaga för Maximillian igår, jag o Molly låg bredvid o busa och när Molly skrattar till tittar Magnus på henne o kittlar lite försiktigt så hon skrattar ännu mer. Då säger Maximillian med en lugn men bestämd röst:

"- Fortsätt läs pappa, så slipper jag bli arg på dig..."

Imorn ska jag fika med Jenny, MYSIGT!

Mamma o mormor har varit här hela dagen och umgåtts med dom små livet (okej, mormor har hängt tvätt oxå, och rensat ogräs...och vikt kläder och när hon såg dammet såg jag hur det röck i armen på henne men då sa jag ifrån! Nåt ska väl Magnus göra också! ) hahaha
Vad ska jag göra nu då...? Klockan är 10 i Nio och jag är inte ens trött...skumt... Har suttit o kollat på gamla videoband från när Maximillian va liten, att man inte filmar mer, det är mycket man glömmer...Hahaha så himla gullig med sin indianfrilla!

Sov gott nu gott folk! Vet nu vad jag ska göra : krossa Magnus i Buzz! (visst kan man tro att jag blir trött på att ALLTID vinna men icke: LOVE IT!)

Kram S

Kommentarer
Postat av: madde

Haha vad roligt ni verkar ha haft det i helgen :)

Jag älskar din humor o dina kommentarer du är så rolig sandra.

Maximillian har nog ärvt allt av dig :)

kramar

2009-09-14 @ 21:53:06
URL: http://emiliopaulinasmamma.blogg.se/
Postat av: jenny

Tack för idag, var kul att se er. Får vi ta och göra snart igen..kram

2009-09-15 @ 17:17:07
URL: http://jensssan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0