En halv dag på stan

Gick en sväng på stan idag, skulle köpa Magnus en svart slips & tro´t eller ej : jag hitta en! Cristian & jag tog en lunch, oj förlåt, en snabb lunch på Spiran! TACK för maten min vän! Sen hade han ju fått för sig att han inte hade nå´t att ha på sig imorn så det fick bli en shoppingrunda oxå men den gick snabbt & smärtfri. Det va ju trotsallt inte en tjej jag va med!

Men Jihde : FAN vad snygg du kommer va imorn!

Han hann även med att inhandla en present (ingen dålig kille du fått tag på Fia)
Jo, jag shoppa lite jag mä...men bara lite...

FEST imorn, får inte glömma bort att gå till Ica o köpa öl sen! hahaha Carlsberg alkoholfri : FIINA GREJER!

Maximillian ska ju på födelsedagskalas hos Nova , en tjej på dagis, imorn oxå. Så det blir en tajt dag. Han har köpt henne en speldosa med en dansande prinsessa och så har han gjort ett armband av mammas pärlor. Duktig kille, i den här familjen gör vi våra presenter själva! hahaha


Vi ska äta snart, sitter o väntar på några muppar som ska köpa vårt skrivbord bara...

Funderar på om jag ska skriva en manual : SÅ Här Beter Du Dig I Kassan När Du Ska Betala! 48 år & man kan tro att det är första gången i en affär! 75 % av våra kunder vet inte hur man beter sig i en affär. "Undra vad dom där pinnarna är till för som ligger där i skåran och som det står Nästa Kund på?" Vad är det som är så jävla svårt? Du plockar upp dina varor, INTE BYGGER ETT JÄVLA BERG DÅ,sen lägger du en pinne så att nästa kund kan lägga på sina varor! SMART VA! Ligger det ingen pinne så drar ju jag varorna som dom kommer och efter sisådär 3-4 varor reagerar nån jävel o säger :
"-Men det där är inte mina varor!" Och HUR FAN ska jag veta det? (Du ser iallafall ut att behöva den där tanborsten iallafall din gris.) Arg som ett bi tar jag bort varorna o kunderna tittar som två irriterande frågetecken på varandra för det är ju inte nån av dom som gjort fel..nej nej, det är ju jag! Vilka stjärnor!
Och inte ska vi tala om när dom ska betala! Visst är det roligt att lägga pengarna på ett rullande kassaband FÖR EN TREÅRING! Kom igen nu du "VUXNA" människa. Jag känner inte för att leka superman o slänga mig över bandet för att fånga dessa pengar! Nej nej, lägg dom i den här brickan som är till för pengar vet ja! "- OJ då, dom åkte visst iväg!" Nää, inte kan dom väl åka iväg på ett kassaband som rullar!!! NÖT! Är dom så dumma så dom lägger pengarna på bandet (och tro mig : det är dom!) så sitter jag bara där o tittar på dom som om dom vore skapta på nån annan planet och väntar...o väntar...o väntar tills jag får en reaktion. Tro inte att jag stänger av bandet, nej nej! Dom ska väl lära sig nån gång hur man beter sig som folk? Eller?! Ibland har jag sån lust att fråga : "-Jaha, första gånger du är o handlar, hur tycker du att det har gått? AV MIG FÅR DU UNDERKÄNT! 

Oj, får man skriva så här? Men det måste man väl få...? Det är ju sanningen, min tragiska vardag...
Va tvungen att ventilera mig lite...det finns ju en hel del kvar men det får jag nog hålla för mig själv! Det blir nog säkrast så...

Nu ska vi äta!

Bye bye

Kommentarer
Postat av: thess

Hahaha men gumman då...INTE har ni såna kunder,,de måste ju va puckade en del människor blä

Jätte fin present förresten, den lilla tjejen kommer nog bli super glad...så sött.

Pusspuss

2009-01-24 @ 09:50:40
URL: http://prinsesstess.blogg.se/
Postat av: Majje

Haha, va skön du e Sandra! high 5 igen ;)

2009-01-24 @ 22:24:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0