Nja..lite små frusen om fötterna men annars är det bra

Okej, det är skillnad på kallt o kallt. Nu är det riktigt kallt! Åkte in till Fia igår, hon ska börja valla mig 1 gång i veckan har vi sagt så igår va premiären. Får ett mess att mössa är att föredra så pälsmössan (OBS! fejkpäls OBS!) åkte på och in till staden begav jag mig! Vi gick en timma runt strömmen! Det va kallt men det va riktigt härligt. Cristian sa att det va 13 minusgrader! Jaha, va det därför det inte gick att andas genom näsan...!?

Idag har radarparet varit barnvakt åt buset...HELA DAGEN! De släppte av en avundsjuk Sandra på jobbet (tacksam, mycket tacksam men avundsjuk) innan dom begav sig ut till Svärtinge! Dom skulle hälsa på nyfödda lamm! Maximillian har verkligen haft en toppendag, det märks så tydligt! Men är lite lack på ungen för att han vänta med att bajsa tills han kom hem...!

Vi är så tacksamma för att vi har vänner som ställer upp (IGEN)!

Cristian har väl somnat vid det här laget, Magnus sa han såg lite sliten ut! BRA JOBBAT MAXIMILLIAN!

Okej, nyår... Käka 3-rätters, jag Magnus o Maximillian, kolla hockey men somna efter första perioden, Magnus väckte mig 5 i tolv (det gör man på egen risk) lite småtrött = småförbannad gick jag upp o vi kolla lite fyrverkerier i fönstret och fira tolvslaget. Klockan hann knappt ringa hos Malmsjö innan jag va tillbaka i sängen igen! Men det va god mat! =) Fick dock lite dåligt samvete när Magnus berätta att han tittat på Yrrol medans jag sov, usch vilket tråkigt sällskap jag är!

Thessa, Frulla o Joline va hemma hos oss i lördags. Det nyförlovade paret, hon har väntat länge på den där ringen det kan jag lova. Så tro om hon är lycklig nu! =) Vi fika och bara myste, barna lekte o vad vi skratta. Hon har humör den där lilla tjejen, henne sätter man sig inte på i första taget. GO GIRL!

Jag funderar på att göra en manual "Såhär beter man sig i en affär". Fy fan att vuxna människor inte lärt sig hur man handlar! Ska det va så jävla svårt att lägga en jävla pinne efter att du plockat upp varorna???? Och så är det mitt fel att jag slår in nästa kunds varor! Ät skit säger bara! Oj, vad jag har saker att berätta från jobbet, ni skulle smälla av om ni visste hur folk betedde sig: pissar i krukor o så.

Nu ska jag dricka te o messa min vän Fia o fråga om hon o Cristian vill komma hem till oss på lördagkväll o käka plankstek, som tack för hjälpen idag. Hon kanske kan valla mig medans killarna fixar maten...? Vi får se vad dom säger, HSB och chefen.    



Nu ska vi dricka lite te innan Magnus åker till jobbet!

Och bara så ni vet : ska ni dicka kaffe här hemma får ni göra kaffet själva! =)

Puss

Kommentarer
Postat av: Mange

2009-01-05 @ 21:15:18
URL: http://svesseman.blogg.se/
Postat av: Din Älskade Karl...

puss

2009-01-05 @ 23:28:01
URL: http://svesseman.blogg.se/
Postat av: Cristian

haha, jag var inte ett dugg trött.. :P



Chefen & HSB tackar stort JA till erbjudandet, vet ju att Mangeman är en riktig hejjare i köket!



Men tro inte att jag får bestämma nåt här hemma trots att jag är chef. HSBs beslut är det som gäller... =(



Kram kram vi ses på lör!!

2009-01-06 @ 19:23:03
Postat av: Majje

Gudars vad jag längtar efter en ny dator... Jag går AV snart!

Men, det jag egentligen skulle kommentera HÄR... Var att det där med kaffe får medtagas i termos till mig. Haha! Jag har inte ens en sketen bryggare. Så DET så!

2009-01-07 @ 20:10:18
Postat av: Majje

Gudars vad jag längtar efter en ny dator... Jag går AV snart!

Men, det jag egentligen skulle kommentera HÄR... Var att det där med kaffe får medtagas i termos till mig. Haha! Jag har inte ens en sketen bryggare. Så DET så!

2009-01-07 @ 20:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0